Als leerkracht, gedrag specialist en intern begeleider merkte ik dat er bij kinderen en ouder(s)/verzorger(s) behoefte was aan een training waarbij kinderen leren ontdekken dat ze mogen zijn wie ze zijn en ontdekken wat hun talenten en mogelijkheden zijn. Ik geloof namelijk dat een kind weerbaar wordt als het gelooft in zijn/haar eigen talenten en mogelijkheden ("schatten") en hierin aangemoedigd wordt. Ik ontwikkelde de training; "Je bent een Schat!"
Het resultaat is dat kinderen/jongeren zich na de training zekerder gaan voelen, hun grenzen leren voelen en hierover leren communiceren, rekening leren houden met de ander, zich rustiger gaan voelen, meer contact houden met hun eigen behoeftes en dit kunnen afstemmen met hun omgeving.
Ik maak gebruik van de theorie van Carol Dweck (Fixed and Growthmindset), NLP, Covey (De 7 eigenschappen van Happy kids), Rots en Water training, mindfulness (Kikker zit stil) en creatieve werkvormen (spel, theater, beeldende vorming).
Ik werk systemisch. Dat wil zeggen dat ik ouders, school (indien nodig) en het kind betrek bij de begeleiding.
Werkwijze
We starten met een kosteloos kennismakingsgesprek met de ouder. Daarna volgt een verkennend gesprek met het kind/de jongere. Daarin bepalen we de hulpvraag en het begeleidingstraject. Ik werk 1 op 1 met het kind/jongeren. De begeleiding is op maat dus dat wil zeggen, samen met het kind/jongeren en de ouders bepaal ik wat er nodig is. Ik werk met creatieve opdrachten (spel, theater en beeldende vorming), NLP, Fixed and Growth mindset , Covey (De 7 eigenschappen van Happy kids), Rots en Water training, Mindfulness (Kikker zit stil) en opstellingen (Systemisch Werk).
In een aantal coachsessies begeleid ik het kind/de jongeren in het kijken naar zijn/haar eigen overtuigingen en onderzoeken we samen andere manieren van denken en doen. De ervaring leert dat het kind/de jongere zich anders gaat voelen over zichzelf, anders leert kijken en daardoor ook ander gedrag aan leert.
Ik werk systemisch. Dat wil zeggen dat ik ouders, school (indien nodig) en het kind betrek bij de begeleiding.
Tarieven
Ik werk op maat, dat wil zeggen we kijken samen wat er mogelijk is.